En blogg av Magnus och Sophy – Världen enligt oss


HEROES of today
juni 30, 2010, 6:42 e m
Filed under: Av Sophy, Familjeliv, Heroes of Today, Hjältar, klimatarbete, Tidningen

Sitter och jobbar med tidningen från morgon till kväll. Skriver artiklar och skickar tusen mail till människor som kanske kan vara med och skriva eller ska intervjuas. Har precis kommit i kontakt med en tjej som heter Johanna Lakso som just nu pluggar solceller i Australien. Hon har gjort sajten www.thisworld.se och har sagt ja till att ta hand om delen som handlar Teknik & lösningar i tidningen. Är så fantastiskt att komma i kontakt med människor som säger JA och direkt vill hjälpa till, det ger mig en otrolig energi!

Det pendlar lite mellan superpanik och ångest och känslan att ”det här kommer ju gå hur lätt som helst” med tidningen. Blir lite väl självkritisk emellanåt när jag får för mig att jag inte ens kan formulera en mening och att alla i hela världen är bättre än just jag. Svårt för Magnus att hänga med i alla mina stormar emellanåt :) Fast vi båda vet ju att det alltid brukar vara så här när vi gör tidning. Och slutresultatet blir ju faktiskt alltid jätte bra!

Idag har verkligen varit en sån dag när massor med fantastiska saker hänt och jag är övertygad om att det kommer bli hur bra som helst! Tidningen sprudlar och lever! Emil Jensen är med, Ane Brun är med, Mattias Klum är också antagligen på. Johanna som jag nämnde ovan hjälper till och även Sophie Lokko som kommer skriva om klädbyte och intervjua en kändis. Jag har börjat skriva på ledare och vi har fått ja på att återanvända en fantastisk artikel. Det finns liksom material för mig att jobba med och det är ju det jag gillar bäst. Att sitta och pussla ihop texter och artiklar, att skriva helt enkelt!

Och ja just ja, så håller vi på och bestämmer namn på tidningen. Vi tror den ska heta Heroes of Today! Det känns bra i maggropen och namnet gör mig stolt över att göra tidningen. Jag vill att den ska få en fortsättning även efter detta nummer! Kom väldigt gärna feedback! Några andra förslag:

– Heroes
– Nutidens Hjältar
– Hjältar
– Dagens Hjältar
– Young Inspiration
– Människor
– Bubbel
– Tillsammans
– Vakna
– Amatheus :)

Så här ser förresten väggen på hemmakontoret ut. Alla 80 sidorna i tidningen. Många lappar, därav paniken emellanåt, men de börjar så sakteligen att fyllas och det kommer bli så bra så bra! (Detta råkar faktiskt vara mitt sovrum just nu också när vi är så många här :)


Nu smälta maten. Just ätit massa pizza med hela familjen. Föräldrar, syster, Magnus, Maxi, Amatheus och jag = vi som huserar Åland över sommaren. Pappa åkte och köpte veganost och bad pizzerian lägga på den istället för ko-ost. Han är bra min pappa :)

/Sophy


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

HOT!

Heroes Of Today!

Kommentar av Jack




Lämna en kommentar